3. april 2011

Chokoladeweekend ;)


Lørdagen stod i et tomt køleskabs tegn- det var alt for dejligt vejr til at jeg orkede at købe ind.

Morgenmad 
Primal bananpandekager( banan moste sammen med et æg, 1 spsk kokosmel( fint)  bagt forsigtigt på panden sammen med bacon ( lyder underligt men smager dejligt)
Formiddag kaffe med mælk og mandler
frokost 
salat med rejer, ærter og creme fraise - resten af stenbiderrognen som pynt- dejligt i  forårssolen.
Aften 
1 glas hvidvin og lidt flæskesvær, mens jeg ventede på at teenageren skulle komme hjem  :( 1 glas hvidvin mere til maden;  kalvesnitzler serveret med spinat i fløde med ærter og parmasanost - superlækkert.
Dessert ; Black magic chokoladekagen med sukrin. 
Endnu en gang må jeg konstaterer at den altså brænder på for mig :( så jeg måtte skære toppen ren. og pynte med en superskøn creme af
 1 bæger marcapone -rørt med lidt sukrin florsukker, lidt kastanie likør og mørk kakao. Det gjorde faktisk kagen endnu mere lækker. Men jeg skal ha afprøvet et par alternative opskrifter for jeg er ikke super tilfreds med den.

Søndag; 
Morgen 
Bagte æg i cocotte med fløde,tomat og ost.
formiddag 
kaffe og lille stykke kage
frokost
skinkeruller med flødeost og salat - 1 banan
eftermiddag 
grøn te og lidt mere kage 
Aften bliver; skinkeculotte med krydderurter - kålsalat med æbler og tranebær og lidt søde kartofler i ovnen.
Lidt kage og så ryger resten i fryseren til en anden weekend.

Og så undrer jeg mig over havd der sker med priserne pt. 
Pga. Årstidernes fejl blev jeg jo nødt til at købe grønt ind og 250 kr for ingen ting!!!!!!!- det meste var faktisk ikke engang øko - for min lokale brugs er dyr og dårlig på det plan....
1 pose løg ( øko)
1 spinat blade
2 små hjertesalat
2 gule peber
2 agurker
2 pakker tomater ( små)
2 avocado ( øko)
1 hvidkålshoved ( øko)
2 poser frosne bønner
8 æbler ( italienske sprøjtede- I am sure )

Det synes jeg altså er vildt ! 
Før I tiden kunne jeg købe ind for ca 500 kr ? årstiderens kasse om ugen. Nu koster det mindst 750 kr pr uge + en grønt kasse.
Og ja vi spiser af gode grunde ikke meget af det billige gryn og bønner - men alligevel synes jeg det er absurd!












1 kommentar:

Anonym sagde ...

Sej primalpandekage! sikke en kombination.
Og enig i priserne. Det er helt horribelt. Jeg tør ikke engang begynde at regne på hvad vi bruger på mad om måneden...