30. april 2011

Brownies :) og en god bøf.

Efter en lang dag i blæsten og solen -hvor jeg plantede flere krydderurter ;)
ser jeg frem til kold rosevin og en bøf i aften.
Jeg faldt over nogle fine bøffer fra kødkvæg (Friland) i Superbedst.
De 4 bøffer var sat ned til 50 kr pga dato (i morgen ;))men egentlig ville jeg spise dem, selv om de var til idag eller igår -for oksekød burde hænges meget mere end vi gør i dag.(Frilands hænger 12 dage hvilke er bedre end det meste oksekød men ikke godt nok imo)
Når jeg får kød slagtet beder jeg om at oksekødet hænger 3 uger.
Slagteren er enig, men det meste kød vi får fra supermarkederne, er ikke særlig hængt og mangler smag og mørhed.
Og så faldt jeg over en opskrift på brownies uden mel på en fin real foods blog.
hungerandthirstforlife


Jeg bagte dem med en 1/2 cup sukrin 
og 1/2 cup muskovdosukker
(jeg turde ikke bage dem med ren sukrin)
Næste gang tror jeg at jeg skærer ned på sukkeret
- men det kommer selvfølgelig også an på typen af chokoladen -jeg brugte den økologiske 70 % fra Netto.
Men den er vildt dejlig mumset og meget "rich" - så et lille stykke rækker laaaaangt.
På dansk men med amerikanske mål 

  • 8 oz ( a 27-28 gram) mørk chokolade
  • 1 cup smør
  • 1 cup sukker (eller blanding af sukrin og sukker- der kan sagtens skæres i det ;)
  • 2 tsk vanillie
  • 3 æg
  • 1 1/2 cup mandelmel
  • salt ( hvis du bruger usaltet smør - ellers spring over

  • 6 oz flødeost (fuldfed ikke light)
  • 1 æg
  • 1 spk sukker eller sukrin

  • Smelt smør og chokolade og rør resten i dejen.
  • I en anden skål røres det ene æg og flødeost sammen med sukker
  • Put chokolade dej i form-og sæt klumper af flødeost dej ovenpå
  • Lav spiraler i chokolade og flødeost dej -så det bliver blandet lidt a la marmorkage
  • Bag ca 30 min.


1 kommentar:

Henriette sagde ...

8 oz. semisweet chocolate
1 c. butter
1 c. sugar
2 tsp. vanilla
3 eggs, beaten
1 1/2 c. almond meal
2 generous pinches salt

6 oz. cream cheese
1 egg
1 Tbsp. sugar

Melt the chocolate and butter in a double boiler. Remove from heat, and stir in sugar and vanilla. Beat the eggs into the mixture, then add almond meal and salt. In a separate bowl, beat together softened cream cheese, egg, and sugar. Pour brownie batter into a 8x8" pan, dollop spoonfuls of cream cheese mixture on top, then swirl with a knife. Bake at 325 degrees (F) for 30 minutes, or until set halfway to center of pan.