14. maj 2012

Køkkenhaven

Som jeg har skrevet om før, er vi startet en megastort projekt med en extra køkkenhave på 700 m2 Så i dag står den på billedspam fra både min gamle have og den nye.
Det er sjovt at plukke blomster i øjeblikket ;) Billige tilipaner fra Bilka 
Nu hvor kirsebærtræet er slut - er det en fornøjelse at stå under æbletræet og bare nyde de lyserøde blomster. Det her er rød Gråsten- super æble fra september til november.
Svensk stemning ;) passende med et svenskrødt hus.
Vi spiser masser af asparges -plukkede i går så i dag er det mest ukrudt :)
Hvidløgene er allerede flotte store
- foran står der lidt hjemmesået hvidløg - bemærk forskellen i størrelse
 så de skal nok sættes igen til efteråret så de kan nå at blive lidt større.
Banan skalotteløg fra småløg (og masser af ukrudt)
Hjemmesået løg der lige er priklet ud
Et af beddene fra den nye have - tidlige kartofler først- 
derefter hestebønner, radisser, spinat og flere kartofler - Beddet er 8 x 11 meter.
Et lidt mere bart bed med kornblomster, gulerødder,rødbeder, knoldselleri, 
persillerod- flere blomster -som I kan se er jorden ret tør med mega mange sten. 
På gangene er hvidkløveren lige spiret.
Røde spidskål - Plantet ud i weekenden 
-håber at harene holder sig fra dem.
Høns og hund :)

1 kommentar:

Rikkeprikke sagde ...

Hvor ser det bare dejligt ud, sikke nogle muligheder. Jeg ville ønske jeg havde pladsen (og ryggen) til at kunne have en køkkenhave. Hvis jeg boede tættere på, havde jeg sgu nok lige lagt vejen forbi om et par måneder, du får da så meget, at du kan sælge af det :)