25. marts 2011

dag 4 og av.....

Torsdag 
blev en stressede dag  der endte med den vildeste hovedpine......av  :)
Morgenmad
røræg og tomat
formiddag
kaffe med mælk og macadamia 
Frokost 
hytteost ,avocado og pære
(Ikke den smarteste frokost)
eftermiddag
kogt æg 
En hjemmeblandet salat fra kvickly med riiiiiigeligt skinke... manglede mad i madpakken.
tidlig aften 
 20 gram Mørk choc 85 % ( har kun 2 gram K)
broccoli/tomat suppe med pølser 
I alt 41 gram Kulhydrat  hvoraf 16 var fibre.
Afsluttede dagen med den vildeste hovedpine 
Nok dels lidt stress - dels lidt alm ketose hovedpine 
Så jeg valgte at se det positivt og smutte tidligt i seng.


Glæder mig nu til et glas rødvin  fredag aften JUHUUUUUUU

3 kommentarer:

Malene fra Paleolivet og Brombleberries sagde ...

Hej Henriette
Du skriver lidt om den berygtede 3. dag. Hvad er det, der sker på 3. dagen og hvad gør man smartest. Jeg er selv igang med at skære ned og nogle dage går det godt, andre dage, går jeg nærmest i panik, efter noget kulhydrat...hovedpine har jeg også haft (men ingen vægttab øv)

Henriette sagde ...

Hej Malene

Det der sker på dag 3- 4-5 er at ens lagre af kulhydrat er meget lave og kroppen vil så skifte til at bruge dine fedtlagre i stedenfor. Det er en proces der kan være ret ubehagelig.

Men kan blive ualmindelig træt, fryser og kan få den vildeste hovedpine.
Gary Taubes anbefaler at man øger ens salt indtag da det også er medvirkende til det.
- feks med lidt okse/kyllinge boullion som mellem måltid.
Det fik jeg gjort de første dagen men ikke dag 3 og 4 øv.
Hvis du får virkelig er syggggg efter kulhydrat
så find en eller anden form for fedt du kan holde ud at spise alene; smør, osteskiver, kokosfedt elller lign. Det plejer at hjælpe rigtig meget.
Når man skærer LANGT ned i kulhydrat er det IKKE nok at skrue op for protein du bliver også nød til at skrue OP for fedt.

Prøv også at kig på det her indlæg der er nogle bud på HVORFOR man ikke taber sig.
http://fede-tider.blogspot.com/2010/01/uge-4-og-lidt-om-problemer-med-at-tabe.html

Rigtig god fornøjelse.

Malene fra Paleolivet og Brombleberries sagde ...

Tak for dit svar. Jeg tjekker indlægget ud