12. oktober 2009

Sukkerfri weekend- næsten...

Når så blev det mandag og min sukkerfri uge er ovestået.
Blev lige lidt arbejdsramt i weekenden og fik derfor ikke opdateret - sorry

Lørdag;
Morgemad; ymer og grøn te
Arbejde
formiddag; 2 kopper kaffe med mælk, 20 gram mørk choc

frokost; chilisuppe fra forleden, med rød peper og creme fraise

Eftermiddag; grøn te og 1 pære

aften; Kantarel suppe og mandelbrød
chokoladekage fra Birgitta og 2 glas rød vin
Obs jeg brugte pecannødder i stedenfor cachews- og næste gang bruger jeg ikke salt da vores smør er rigeligt salt

Søndag
Morgemad; ymer og grøn te
Arbejde
formiddag; 2 kopper kaffe med mælk, 20 gram mørk choc og så lige en lille bolle med smør og ost = sulten kom igen og blodsukkeret røg op og ned...

frokost; Kantarelsuppe med mandelbrød, 1 banan

Aften ; æg pølser og bacon fra bruncplatte fra farre( rigtig lækkert), courgetter og rød peber
rød vin og chokoladekage

Lidt for mange nødder, rødvin og lidt for lidt grønt og kød/fisk i weekenden.

Mandelbrød
100 gram mandler kværnes til fint mel
blandes med 2 store æg,
1 spsk fed yoghurt eller creme fraise,
et nip salt
og 1 tsk bagepulver

hældes i lille form smurt med rigeligt smør
- bages ved 200 grader ca 20 min.
Smager bedst synes jeg koldt med smør på.

Og ja så er jeg helt sikker på at jeg fortsætter med min overvejene grynfri/sukkerfri livstil
har det bare markant bedre uden
-MEN jeg vil stadig fortsætte med at være social og ind imellem spise pasta, kage eller lign når jeg er på besøg eller har rigtig meget lyst.

80 % reglen er godt at ha i baghovedet.

5 kommentarer:

Ellinor sagde ...

Virker som det har gått riktig bra:)

Så kan du være godt fornøyd med din uke synes jeg:)

Henriette sagde ...

Ja det har været en god uge

Anonym sagde ...

Jeg synes dit mandelbrød lyder rigtig lækkert - men hvor meget bliver det til med den mængde du har stående her - noget a la en bollestr.?

Mvh
Rikke W2F

Henriette sagde ...

Rikke
jeg plejer at lave dobbelt pt og putte i en lille sandkage form på 6 x 24cm så bliver der et lille brød
Der skal nok justeres på bagetiden.

Anonym sagde ...

Så er mandelbrødet færdigt - prøvet med både lidt smør, ost og skal lige ha prøvet med "nutella"! Det er MUMS!

Mvh
Rikke W2F