5. november 2011

Fredag den 13 eller hvad ?

Man skulle tror at dagen igår var fredag den 13!!
 for sjældent har jeg oplevet så skæv en dag.
I bussen kl 6.45 faldt en ung pige om med et  voldsomt epileptisk anfald
- jeg sad i mine egne tanker og opdagede det først da en af de øvrige passagerer reagerede- heldigvis er der håb for fremtiden, for der var masser af engagerede og energiske unge mennekser der tænkte sig om.
Det var der brug for!!!  for der gik 17 min før ambulancen kom
- Velkommen til udkants Danmark.
Pigen, var da kommet til sig selv, hendes mor havde man fundet frem til (selv om ingen kendte hende) men tænk hvis det havde været et hjerteanfald???
Bussen var så efterhånden godt sent på den -og da togene hernede ikke køre så ofte var det med bævrende hjerte at jeg løb ned og fangede det.
Vel ankommet til kbh havde jeg købt en kop kaffe og sad og nød den, da en mand faldt om over på den anden side af vejen. En del mennesker stoppede op - men igen tog det mere end 15 min før ambulancen kom frem.
Godt chokeret gik jeg til møde hos a -kasen og det var lige så håbløs og frustrende en oplevelse som jeg forventede  :(
ikke mindst da jeg fandt ud af at min tidligere arbejdsgiver
1) havde glemt at indberette løntimer for 2 måneder
2) havde indberettet dem forkert for 2 måneder (som undervisningstimer og ikke som løntimer = at jeg mangler timer i hele genberegningssystemet.
Selv om det bliver rettet så mangler jeg stadig en anelse timere fordi jeg kun har arbejdet  80 % de sidste 8 måneder = at jeg risikere en tåbelig aktivering omkring 1/2.

Efter mit møde gik jeg let chokeret rundt i den store by
-kiggede lidt på julepynt og købte lidt alternativ te
-og endte hos Meyer og fik en flæskestegssandwich (normalt er jeg ikke til alt for meget gris) men den er bare god- jeg spiser stort set ikke brødet- selv om det også er virkelig godt. ( Dagens højdepunkt )
Styrtede ned for at nå det ene tog der kører pt og mødtes med teenageren i Næstved-hvor hun mente at hun skulle ha nyt tøj- tjah det skal hun også men der er bare et stort hul i pungen pt.
Så jeg gik rundt og var tålmodig mor ;)
Så begyndte søvnmanglen -jep den fortsætter :( -at træde i kraft og min forkølelse blev bare værre og værre.
Toget hjem var forsinket så vi måtte styrte for at nå bussen (ellers skulle vi vente 1 og 45 min.... !!!)
Og da vi kom hjem var der iskoldt og jeg synes min forkølelse også var blevet til  blærebetændelse og øjenbetændelse og bronkitis.
Så overskuddet var bare til at krybe i uldundertøj og lave te og spise de 3 stykker summerbird chokolade som havde været dagens indkøb.
Nå ja så lå der også et surt brev fra banken ... så Dankortet skal gemmes langt væk de næste måneder.

Balderian pillerne blev indkøb i formiddags og jeg æder altså et halvt glas hvis jeg ikke får lov til at sove ordentlig i nat !










2 kommentarer:

Jane sagde ...

Puha, sikke en dag, Henriette. Håber søvnproblemerne snart retter dig, det er lissom første skridt tilbage. Uden søvn er man magtesløs.

Kram til dig :)

Henriette sagde ...

Tak
Jeg satser på at en god kop hjemmelavet champingnon suppe og en mindre håndfuld baldrianpiller forebyyggende giver den gode lange søvn jeg trænger til -det er som om at forkølelsen bare bliver værre når man er sååååå træt :(