5. december 2011

Smukke grøntsager, grøntsagsfad med fennikel og link-love

Syltekrukken havde forleden en fin lille post om smukke grøntsager.
I øjeblikket er jeg i gang med at lave frøliste og købe ind til den store køkkenhave og nøj hvor er det svært at begrænse sig - men denne her smukke aubergine skal helt sikkert i mit drivhus.
Fra Bh frø som også har sindsyge mærkelige meloner og den slags.... meget farlig side.

Weekenden har budt på lidt for meget sukker, et mega tordenvejr med hagl og så et lækkert tilbehør til frilands-grissebassen fra sidste post.
1 stor fennikel skæres i tynde skiver og lækkes i tærtefad med salt og peber.
Et bundt spinat falder sammen på panden med hvidløg og lidt salt- alt væde koges bort og fordeles over fennikel.
Tomater gerne lidt tørre blommetomater skæres i skiver og fordeles over spinaten. God mozzarella og parmasan drysses over og fadet bages i ca 30 min ved god varme.
Hvis der meget væde, hældes den fra ca 10 min før ( kan bruges i sovs eller lign).
Smukt grøntsagsfad og det passede virkelig godt til svinekød- men fjerkræ ville sikkert også være lækkert.

Madbanditten satte en udfordring igang med mave og armbøjninger og det går nogenlunde med at få lavet nogle.
Jeg tager stadig tøsearmbøjninger hvilket er dybt pinligt. Jeg omfatter mig ellers ret stærk med alt det brænde jeg slæber rundt på.

Lidt link love her til sidst ;
tjeck mkittekatblog fra de sidste par dage
Fiskeolie
Sund mad til store og små 

Ingen kommentarer: