10. maj 2011

Ugemenu og lidt tips.

Mandag ; dejlig sate med økosvin og peanutbuttersovs-sprøde grøntsager
(agurk, iceberg, radiser og løg)
Her skulle så være et fint foto - men datteren er løbet med den macbook der har bluetooth
Tirsdag; grønne pandekager(spinat og brændenælder) fyldt med stegt kalkun, ostesovs og asparges fra haven
Onsdag; oksekødsfyldte courgetter med tomatsalat
Torsdag ; kold kødsovs over grønne bønner ( lang dag)
Fredag; Alt efter om jeg alene -så evt fisk/skaldyr - evt bare tapas.
Lørdag ;  Oksemørbrad og ???
Søndag; kulhydrat dag- evt lille pt pasta eller tærte.

Pandekager kan ikke betegnes som meget lavkulhydrat- men jeg har sindsygt meget lyst til at lave dem og mængden af mel er alligevel ret begrænset.
Kulhydratdag - what the .....
Jeg har besluttet at jeg vil ha en dag hvor jeg nyder lidt gryn - simplethen fordi jeg savner en lille pt pasta, lidt ordentligt brød eller en tærte. Kager kan jeg sagtens lave uden mel og sukker, men aspargestærte og pasta er lidt mere bøvlet.
Vi taler om ikke enorme mængder, det er ikke meningen at jeg bare giver lods
- men mere en erkendelse af at gryn smager godt og jeg tror at jeg kan styre det i forhold til cravings.
Tips
Jeg savner variationer af broccoli - og da madbanditten viste bagt blomkål besluttede jeg at prøve med broccoli, olivenolie , salt og chili. Det var super lækkert og anderledes- mindre prut ;) skal bestemt huskes når det bliver broccoli sæson.
Har surfet lidt rundt på nettet og hende her er faktisk lidt interessant; wellness mama- meget pink og tøset, men jeg har prøvet et par opskrifter fra hende
Og så lidt fra Palæofolket; et stks baby på Hawai -opfostret efter Nourishing Traditions uden gryn og den slags, tankevækkende mens vore unger fodres med papmad fra papæsker. Læs og gys enten af fryd eller skræk ;D




1 kommentar:

Anonym sagde ...

Lyder da som en lækker ugeplan. Og tak for tips. Både broccoli- og læsetips :)