28. maj 2011

Et fyldt køleskab :) efter en keeedelig fredag

I går endte det med tøm køleskabet-mad 
som hverken var særlig spændende eller specielt LCHF
8 røvkedelige  vinterkartofler, et lille forårsløg og 1 sjat creme fraise og en lille smule tørost - blev forsøgt bagt som flødestuvet kartofler.
Lad os sige det var spiseligt
MEN cremefraise 18 % kan ikke erstatte piskefløde/cf 38 % !!!
Samt en meget kedelig salat af hjertesalat, en let tør peberfrugt og en rest dansk agurk ( nok så vigtig i disse tider) og så lidt bacon til mor ;)

Der var intet alkoholisk i huset - så fredag aften var meget kedeligt :)
ikke en gang noget mørk chokolade.
Heldigvis har jeg købt stort ind i dag og nok overtrukket kassekreditten suk!
- men jeg kunne bare ikke vente til tirsdag med et så tomt køleskab. 

Så i aften har den stået på en let kedelig bøf fra fryseren, hjemmeavlet asparges, kartoffler i ovn (sidste kedelig vinterkartofler NU er det slut!!) med chilisovs og et par glas rosevin. 
Dejligt med lidt kød efter kedelig mad torsdag og fredag. Har været ude og føjte hele dagen så jeg fik ikke bagt den gulerodskage (justeret så den ikke indeholder mel og sukker), som jeg ellers havde planlagt . Det må blive i morgen.

Og så er det skønt at se at både Madbanditten, Kostbloggeren og jeg er listet på Kostdoktorns nye liste over blogs- men vi er ganske alene i DK desværre. 
Ikke så underligt at myndighederne er ved at trække en fedtskat og gode råd om at spise mere margarine og kulhydrater ned over os.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Ja, vi er langt bagud sammenlignet med naboerne. Jeg synes dog, vi har flere andre gode sundhedsblogs, som måske bare ikke lige indskriver sig i lchf.

Hele Kernesund Familie medievælten for nogle år siden har nok også fjernet enhver lyst til at stikke næsen for langt frem med andre budskaber end de anbefalede.

Jeg kan huske at jeg søgte som en gal efter danske lchf blogs efter jeg havde læst Andreas Eenfeldts bog. Og fandt nærmest kun din.