10. november 2014

Jeg mener stadigvæk en masse

-selvom her er lidt stille og jeg ikke deltager særlig meget i divs. debatter
så tænker og mener jeg stadig en masse :)

F.eks. mener jeg

at det er ærgeligt at vi har fået en fødevare"medister", der er mere interesseret i at udråbe en nationalret frem for virkelig at ændre på produktionen af vores fødevarer. jeg havde nok sat min lid til at han ville ha nosser nok til at takle landbrugets interesseorganisationer, og ført vores landbrugsproduktion ind i en bæredygtig og grøn retning..

At det er for dårligt at detailhandlen ikke følger trop med Kvickly og Irma, og siger nej tak til buræg.
De kunne passende også sige nej tak til de der skodkyllinger der koster en brøkdel. Vælg en glad kylle.

At det er mærkværdigt at småavlere ikke må sælge deres overskud af glade havehøns til spisning.. men at jægererne godt må sælge vildt.. ?

At det er tegn på forarmelse i køkkenet at man i år kan købe pulver bageblandinger med julens småkager:
Laura fra Matador kaster sig rundt i hendes grav. Tak til Michelle Hviid for den her.

At årets must-have bog under juletræet helt sikkert er Lone Landmands bog Mad vs Fødevarer

At det er tankevækkende at myndighederne fastholder at tun på dåse er sikkert, trods dygtige professorer advarsler ! Sjovt nok var Rebecca Persson allerede på sporet i hendes Baby bog og jeg har skrevet om det sidste år ; Når det hele går i fisk

At det er et sært efterår når
Violerne blomstrer i november 
og man sidste weekend kunne spise frokost udenfor i 15 graders solskin.

Tilgenæld kan jeg glæde mig over savoykål der sparker røv ;) Ja jeg pev i juli over kålbedet, det gør jeg ikke nu :) og JA det er mig let robuste hulekvinde der holder det- ikke en 10 årig :)

Til gengæld har jeg sådan en grim fornemmelse mht vejret - frygter squ at det tager røven på os igen  - de sidste gange vi har haft lange hårde vintere er det startet med meget meget varme efterår...

Men det glemmer vi liige nu og nyder at det er mildt 
Dejlig søndagsfrokost fuld af lutter fermenterede goodies. 
Spelt/mælkekefir pandekager. Kunne erstattes af LCHF pandekager men mine x#€Z*!!! høns holder tidlig vinterferie. Kefir cremefraise rørt med purløg og rosa peber - Øko røget laks fra Netto. Fermenteret radisser, rå agurk og et barbiefarvet glas granatæble kefir.

Det efterlader mig med spørgsmålet HVORFOR tog det så lang tid for mig at gå i gang med vandkefir ??

2 kommentarer:

Jane sagde ...

Jeg elsker dælme når du mener noget. Gør gerne det lidt mere :)

frk. sveske sagde ...

Hej Henriette,
Jeg elsker sådanne indlæg fra din hånd :)
Og så må jeg altså snart få gang i den kefir-produktion hos mig.
Btw har du en mail, hvor jeg kan kontakte dig uden for forummet her?
KH
- frk. sveske