31. december 2013

2014 og kan man egentlig blive træt af chokolade ?

nej vel ;)
eller jo faktisk har jeg nået et mætningspunkt....
Men flot blev de der små 5 kg vi støbte og rullede.


Julen har ikke ved en skid low carb og det er ok
- jeg har det ok med det. Jeg har drukket riiigeligt, spist lidt rugbrød og alt for mange småkager bagt på spelt...
men jeg er sluppet næsten uden mavebøvl...
Men det sjove er faktisk at denne laden stå til og bare nyde- gør at jeg har vildt meget lyst til at vende tilbage til en mere ren tilgang; spise mere grønt, kød og fedt
Det sidste år har været 2 skridt frem og 3 tilbage kostmæssigt.
Jeg tror aldrig at jeg har været så presset økonomisk og det sætter sine begrænsninger i mine kostvalg - nogle gange er det bare nemmere/billigere at lave en bønnesuppe og en skive grovbrød -også selvom man ved at det ikke er det bedste for MIN krop.
Nu er bønnesuppe ikke det værste sådan rent ernæringsmæssigt - men når pengene er små, så spiser jeg mere stivelse hvilket igen gør at jeg bliver mere sulten og især mere lækkersulten = fedtet bare sætter sig dumme steder...

Så mens jeg nyder en kop te i en af mine julegaver
Sådan et  dejligt Höganæs 50 cl krus som holder varmen godt og gør mig så glad hver gang jeg bruger dem- så sidder jeg og genlæser de sidste mange års blogindlæg
- det er faktisk sjovt at få inspiration af sig selv ...

Jeg synes 2013 var lidt af et roller coaster år
Jeg oplevede en masse næstekærlighed - god karma fra mennesker jeg ikke kender særlig godt, men jeg synes ikke at mit liv rykkede sig?
- jeg var stadig alene, tyk og fattig...
Der var ikke ret meget balance over året
Enten arbejdede jeg alt for hårdt - med noget der faktisk ikke gør mig glad eller føles rigtigt:(
eller også var jeg arbejdsløs og tullede rundt i haven og var fattig som en kirkerotte.
Men det sjove er at idag, her på årets sidste dag ville jeg ikke ha undværet de der hårde måneder med arbejdsløshed.
De har lagt spiren til noget nyt- jeg fik tænkt mig om og lyttet til mig selv - blev voksen i en alder af 41.
Nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg får det jeg faktisk gerne vil ha :)

Godt  NYTår

og jeg lover at jeg nok skal blogge lidt mere :)



1 kommentar:

Malene fra Paleolivet og Brombleberries sagde ...

Hej Henriette. Har du ikke overvejet reklamer på bloggen. Så kunne du måske få en lille ekstra indtægt der? Du må gerne skrive til mig på slyngebarn eller trutte-paleolivet (a) Yahoo dk, hvis du har brug for hjælp til det. KH Malene