12. september 2012

Et par indkøbstips

her mindt i septembers travlheden.
Først kig forbi fakta - 16 kr for en pakke øko smør
- smid endeligt lidt i fryseren- smøret lige nu er langt sundere end senere på året når køerne ikke mere går på græs.
I vores lokale brugs er der ret meget kalvekød på tilbud - det drejer sig om Veal Rosé som jeg tidligere  har skrevet om. det er absolut et fint tilskud til øko kød- som jeg ikke får købt særligt meget af i disse tider. Enlig mor på dagpenge betyder stram stram økonomi- især uden børnepenge/SU.
Har ellers haft så travlt -ikke mindst med jobsøgningerne og en samtale blev det også til- desværre valgte de en anden :( selv om jeg fik ros
Jeg er både skuffet og lettet. Lettet fordi jobbet indebar 4 timers transport dagligt inklusiv en 20 min tur på cykel /gå ben hver vej - i et mørkt og barsk område
- ved ikke hvor fedt det havde været til vinter. Der må være grænser for hvad man skal byde sig selv... også selv om debatten er hård om de arbejdsløse pt..

Madmæssigt har det været præget af stop spild af mad- retter;
 I går blev en rest culottesteg. kedelige champingons, tomater, og et let kedeligt spidskålshoved samt halv sur piskefløde til en gang kødsovs( med løg, gulerødder og divs krydderurter)  pakket i spidskål og gratineret med fløden og en rest ost.
Smagte dejligt og krævede kun lidt fantasi.
Men vi trænger til lidt madplan -for i travlheden bliver det ofte lidt kedeligt mad.
Morgenmaden i øjeblikket er ægge og frugtbaseret.
Normalt er frugt et lidt no go i LCHF - men lige i øjeblikket bulner busker og træer og derfor spiser jeg med glæde; Figner med melon, sprøde Clara Fris pærer, nye røde æbler, blåbær, brombær og hindbær.
Masser af sprøde druer og blommer.  Resten af året er jeg ikke den store frugt spiser.... men jeg holder fest lige i øjeblikket.

Vasketøjet og opvasken kalder- her er ikke vasket gulv i mindst en måned- vi har stadig hul i huset ....og mangler at få malet og sat et vindue i- så her er masser af gøremål - men nøj hvor trænger jeg til et job og en normal hverdag .


2 kommentarer:

Jane sagde ...

Æv med jobbet, Henriette, men det lyder da også lidt uholdbart med den lange transporttid. Der må vente dig noget bedre :)

Henriette sagde ...

@jane - ja men faktisk skal jeg acceptere op mod 4 timer pr dag men jeg synes nu at 45 min med bus- vente 15- 25 min- tog 20 min- vente 15 min- bus 15 min og 20 min cykling var lige en lidt for sej omgang.
Jeg har det virkelig blandet med jobbet - det var spændende og var nærmest skrevet til mig ;) men selve samtalen var så syret- det var som om de ikke anede hvad de ville ha.... så bare det at komme til samtale var stort.