26. juni 2011

Vi rydder op

både fysisk, mentalt og i hverdagen.... så det er følelsesmæssigt lidt hårdt pt.
I næste uge stopper jeg mit arbejde- og aner ikke hvad jeg skal lave i fremtiden.
En del af mig nyder det, jeg elsker at starte nye projekter op- men på den anden side skal man jo som enlig forsørger ha en økonomi til at løbe rundt.
Samtidig VIL jeg lave noget som jeg trives med både rent praktisk/tidsmæssigt og rent psykisk og min sidste arbejde har på mange måder været en meget blandet fornøjelse.
Så en gang i næste uge starter ferien og der er mange projekter der skal i gang.
Dels skal vi være færdige med at få ryddet op i bund i hele huset- særligt mit kontor er helt kaotisk og man behøver ikke være feng shui expert for at forstå at det er bad news.
Jeg har så mange følelsmæssige bunker i hele huset- en del koblet til et dødsfald 6,5 år siden, så det tager lidt tid at komme i bund at få overvejet hvor ting skal være- hvad vi gemmer etc.... men jeg kan sige at bare de få skuffer og skabe vi er nået i weekenden- har gjort mig lettet og glad.
Og så skal jeg passe bedre på mig selv igen.
Motion har været en provinsby i Rusland meget læææænge og nu mærker jeg problemerne... selvom jeg vejer nogenlunde det samme, så måler jeg ikke det samme :(
Jeg bliver sååå træt og ugidelig og jeg tager helt sikkert nemmere på pt( pga manglende forbrænding og muskler)
FØR fik jeg rigtig meget naturligt motion både på vej til arbejde og på arbejdet- det gør jeg så ikke nu- og jeg har faktisk ikke forholdt mig til det selv om jeg GODT ved at det er et problem.
Så motion er nr 1 prioritering
Lidt back to basic hverdag skal der også til- der er sniget en del vin og kage ind på det sidste ... og det er bare ikke smart. Det er helt sikkert pga stress på arbejde og dumme valg( læs mindre god frokost)
Dr Eades har skrevet to fine indlæg om LCHF når man skal i gang om hvordan man gør overgangen bedst mulig-  de kan ses her og her
1)Hold dit kulhydratniv lavt og spis MEGET fedt i starten - det gør overgangen kortere og mindre ubehagelig.
2) hold øje med dit protein niv, hvis det er for lavt bliver du sulten for hurtig og for højt ( uden fedt) så begynder leveren at lave proteinet om til glucose og så begynder du ikke a brænde din fedt lagre af( gå i ketosis) Så længe du spiser fedt nok kød, er problemet ikke stort- men begynder du at spise MANGE magre proteiner ( kylling uden skind , æggehvider mv ) inklusiv meget proteinpulver så har du baladen.
3) Spis salt nok gerne gode hjemmelavet okse/kylling/fiske supper
4) Drik vand nok
5) spis magnesium og evt kalium nok




2 kommentarer:

madbanditten sagde ...

Sikke da en overgangsfase, du står midt i, Henriette. Jeg kan godt også drømme om at kaste mig ud på dybt vand. Sige det faste og sikre job op og se hvorhen livet ville føre mig, hvis jeg havde tid til at stoppe op og mærke efter. Men jeg tør bare ikke rigtigt...

:) Jane (aka krysteren)

Henriette sagde ...

Du er ikke en Kryster ;)
men nok bare mere fornuftig end mig..... men nu har jeg i 18-19 år været fornuftig pæn pige - der passede min skole og job og ALDRIG stoppede rigtig op og følte efter hvad jeg faktisk HAVDE lyst til.
Jeg kan mærke at jeg har været på kanten til at blive fysisk syg af mit job- så nu er det NU at jeg siger stop.
Måske en tidlig 40 års krise ;)