11. august 2011

Dommens dag og lidt bootcamp

Det går rigtig godt med de fleste af mine august mål.
Den sidste uge;
Jeg har sovet rigtig fint og stået op til ordentlig tid som planlagt
Jeg har gået tur hver dag med hunden.
Madmæssigt- lidt mere blandet :(
Jeg har været forholdsvis gryn og sukkerfri -men slet ikke som jeg plejer.
Pengene er stadig små -men proteinet skal altså prioriteres op og stivelses og frugt mængden ned.
Dommens dag
Jeg målte mig i dag for første gang i måneder idag
og det var fandme uhyggeligt!!!!
-sommerens halvvegetariske eventyr har sat sig direkte på maven.
Det sjove er at jeg faktisk har spist en kost der er ret tæt på de off. kostråd
(en anelse mindre gryn/mel og lidt flere grøntsager og frugt)
og alligevel er det eneste jeg har fået ud af det en fedtøgning primært på maven.
Tankevækkende at en ændring fra
50 % fedt og 25 % kulhydrat 25 % protein( min normale LCHF kost)
til 30-40 % fedt  50-60 % kulhydrat og 10 % protein giver vægtøgning
trods jeg har holdt mig rimelig langt nede i kalorier.
MEN det viser bare igen igen at kalorier betyder ikke det som vi tror ;)
Selvfølgelig er det kombineret med manglende motion; min hælsporer og skinnebensbetændelse har virkelig præget min sommer- men inaktiv har jeg slet ikke været. Men en kombi af stress, mindre gang og ændrede vaner er nok.
Selvom ugen byder på en del festivitas
- ryger de billige kulhydrater på porten og der skal købes protein ind
og skridttælleren er sat igen.
Og jeg må endnu en gang erkende at min krop er slet ikke lavet til vegetarisk eller halvvegetarisk kost- den skal ha kød og fedt for at trives.
Selvom jeg godt mener at man kan leve LCHF på vegetarvis
så kræver det en del mere omtanke en jeg har præsteret her i sommer
Jeg tror at min mangel på æg, fedt og ost især har været skurken i min lyst til frugt og sødesager.
OP på hesten igen
- jeg har tid nu og så må jeg se at få brudt de dårlige vaner.






Ingen kommentarer: