11. oktober 2012

Når real foods er svaret

Vores børn begynder at betale prisen for den moderne livsstil vi lever med industrielt fremstillet skodmad, stress og kemi. I denne her uge så jeg at man i USA forventede at børn og unge generationen ville leve kortere end deres forældre ! :(
Omkring mig ser jeg unge og småbørn til og med babier som gentagende gange bliver behandlet med astmamedicin, antibiotika og et voldsomt forbrug af smertestillende og jeg tænker stille hvorfor er vores børn sådan nogle skravl ? 
Hvorfor er der flere af dem der oplever så voldsomme allergier og mistrivsel ?  
Hvorfor er det nærmest mere reglen end undtagelsen at man skal ha non stop vuggestue pest læs divs. infektioner...
Det er vildt mærkeligt for mig fordi vi i vores familie åbenbart har trukket det lod at man kun er syg når man er virkelig syg ! 
Jeg har selv været småsyg og lidt af et skravl og skal også passe på hvedemel og rugmel idag -men er ellers ikke. Jeg har ikke været syg i årevis - lidt utilpashed ja -lidt snot men intet af hvad mine venner og tidligere kollegaer lider af.
Min datter har aldrig lidt af maveinfektioner, snottethed og influenza ...næh nej når hun er syg så er hun virkelig syg som i alvorlig syg af lungebetændelse eller kyssesyge- ja vi taler om max 6-8 gange sygdom på 18 år. Når hun rigtig klager så tager jeg det virkelig alvorligt :)
Min egen biologiske søster ligger nonstop med halsbetændelse, influenza samt voldsomme allergier you name it. 
HVORFOR ?
Jeg aner det ikke?
- men et bud fra mig er ren optimal Real Foods kost, gavnlige bakterier, at undgå/begrænse vacciner og kemikaler og masser solskin og frisk luft.
Læs den tankevækkende historie fra Maja om hendes datter !!!
Den ligger jo i virkelig fin tråd med alt det andet jeg har skrevet om Gaps - Maja blev bare nødt til at køre den hårde version i forhold til mig.
Jeg tænker stadigvæk Nastasha Cambell-McBride MD. har fat i den rigtige linie når hun taler om at det handler om at forebygge og skabe sunde unger- allerede under graviditeten.
Men det værste er at det er så helvedes svært at hjælpe folk og mange har allerede paraderne oppe, hvis man pipper at den moderne livstil med non stop sukker, hvidt mel og mælk som første babymad, mange vacciner og antibiotika, kemikaler og stress i vores omgivelser faktisk påvirker os negativt :(
Jeg sidder på mine hænder i divs forum og ville så gerne påvirke og gøre folk nysgerige på en anden vej.

4 kommentarer:

Jane sagde ...

Jeg synes, du skal skrive en bog om det. Og det mener jeg helt alvorligt.

For der er helt sikkert noget om snakken. Jeg bliver aldrig syg som før. Havde vist en enkelt dag eller to med lidt stoppet næse sidste vinter, men det var det. Og det går snart tre år tilbage! Faktisk siden jeg droppede gluten. Tankevækkende.

frk. sveske sagde ...

Hej Henriette,
Jeg er enig med Jane. Jeg vil gerne læse din bog.
Og faktisk er jeg også sluppet for sygdom af den sengeliggende karakter. Er ret sikker på, at den netop overståede forkølelse skyldes lidt for stort sukkerindtag, da det var hele min fordøjelse gik i kludder.
Glæder mig kun til at runde det halve år uden korn i morgen og forsætte de bedre og mere naturlige kostvaner.
Tak for endnu et superindlæg.
KH
- frk. sveske

Frusb sagde ...

Jeg vil bestemt også gerne læse din bog!!
Herhjemme har vi spist real food siden april. Og ungerne har ikke været syge siden (pånær en omgang bræksyge). Manden var dog lidt langsommere til at hoppe med, men gjorde det i starten af september. Han plejer ikke at være syg. Men nu har han været nede at ligge to gange på 3 uger med feber og en voldsom halsbetændelse...? Og det undrer mig? Hvorfor reagerer hans krop med så meget sygdom efter at den sunde levevis er indtruffet?
Super godt indlæg :-)

Henriette sagde ...

Kære damer sidder her og rødmer
Har altid betragtet mig selv mere som en researcher end en der rigtig skriver..;)
En start ville være at få Natashas bøger oversat til dansk. Men I har da ret der mangler en bog ... man kan godt læse lidt på divs blogs og Rebeccas babybog er bestemt en god start ( selv om hun oså har rykket sig mere mod real foods end da hun oprindelig begyndte på bogen :)

Jeps sukker i normale mængder og dårligdommene sniger sig ind på en :(