20. januar 2012

Update på mig

Jeg har stadig ikke ondt i maven :) 
Det er sådan en lettelse at ikke skulle skynde sig på toilettet, ikke skulle ha oppustet mave- ikke ligge og vride sig i sengen. Det er værste er at der gik alt for længe hvor jeg intet gjorde. Jeg læste lige min maddagbog igennem og kan se at jeg både i august-november faktisk også oplevede det i forbindelse med sociale arrangementer- men jeg lod bare som ingenting/ så det ikke i øjenene.
Har jeg kun spist GAPS intro kost ?
Nej der er både kommet mere laktose ind på programmet
og jeg har både spist lidt spelt og hvede mel. Hvedemelet gør mig stadig oppustet og utilpas. Men reaktionen er mild i forhold til december. Spelt ? Ingen reaktion -men helt ærligt vi taler om virkelig små mængder.
Jeg har ingen intentioner om at begynde at spise melprodukter til dagligt - men det er rart ikke at skulle være alt for hysterisk i byen.
Jeg spiser stadig Biokult -morgen og aften-og jeg prøver også at få en eller anden form for fermenteret produkt( beetkvass, grøntsager eller yoghurt) dagligt.
Jeg har skruet ned på den gode fond/supper- simpelthen fordi jeg ikke har råd til at lave mere før vi kommer forbi den første -så det glas jeg har er "i syge-banken".
Mine mål
Jeg holdt op med at måle mig i oktober. Lang historie hvorfor, men det handler lidt om manglende overskud og frustration over mit liv og vægt.
Da havde jeg tabt omkring 4,2 kg siden augustchokket- men jeg stod bare stille- meget stille.
Jeg har målt igen i dag og jeg er gået 6 kg ned i alt siden august - endelig er jeg kommet ned under mit platau !
 Jeg mangler stadig 9 kg for at ha et bmi på 25 (som er mit personlige mål
) Men jeg har haft ufattelig svært ved at nå under de 10 kg -  jeg har faktisk i 3 år ligget og rodet konstant rundt på en overvægt på 10-15 kg - så det er stort.
Ikke mindst fordi jeg helt sikkert gik op i  vægt i november pga inaktivitet og frustration over livet.
Stort er det også at jeg er gået 15 cm ned på topmaven !
Jep jeg er stadig robust og rund og se på  :) - men mit vægttab er hovedsageligt forsvundet fra topmaven. Jeg er ikke sikker på jeg nogensinde når ned på et bmi på 25 - men bare det at det rykker selv om jeg ikke er vanvittigt fysisk aktiv eller LCHF pt er virkelig godt.

Så nu vil jeg holde weekend- med lidt sociale aktiviteter og måske en kage eller 2 :)





2 kommentarer:

Jane sagde ...

Wauw, sikke en fantastisk update! Tillykke med det flotte resultat!

:-)

Henriette sagde ...

Tak dejlig overraskende og motiverende opdagelse...