23. februar 2018

Havesæsonen 2018

er så småt begyndt.

I foråret 2012 startede min mor og jeg vores store markhave op på bar mark, hvor der havde gået heste. Så i år vi skal igang med 7 havesæson og det bliver interessant at se hvordan den spænder for.
Jeg har idag mindre tid end da vi startede i 2012 -hvor jeg var ret hårdt ramt af udbrændthed og arbejdsløshed, i dag har jeg et dejligt men krævende 37 timers job, men til gengæld har jeg også meget brug for at bruge tid i det grønne.

Vi har købt stort ind ;) nogle år går det bare helt galt med at holde tungen lige i munden
Her det en ordentlig portion øko og biodynamiske frø

Her er det blandt andet en masse blomster, men også spændende artiskokker, som forøvrigt er det eneste jeg har sået i år - eller forsøgt at så, sammen med min mors kat .

Jeg tror vi får NOK ;) hvis de alle sammen spirer ! 
Jeg har blandt andet købt denne her hos de dygtige Kerneliv-hvor jeg også har lånt foto fra.
De skriver flg om den Istar F1' er en hurtigvoksende og tidlig hybrid-sort, der udvikler store ensartede runde blomsterknopper. Disse udvikles allerede i planternes første leveår.
Artiskok 'Violet de Provence' med violette hoveder.

Jeg glæder mig til at man rigtig kan gå i gang med såningen og havesæsonen. 
Men med weekendens kuldefrembrud i mente -tager jeg det roligt - -for 5 år siden kom vinteren væltende her i februar og det varede meget længe før den slap sit greb her i sydøst men sommeren var skøn og varm.

Men så kan man jo glæde sig over marts måneds tema om kemifri have - i  Grøn Stue
 - som jeg har været med til at skrive


Ingen kommentarer: