8. april 2017

Nye real foods bøger

Jeg elsker bøger - alle slags - men nok mest fysiske der kan stå i min bogreol :) selvom jeg læser masser af e-bøger på ipad kan jeg mærke at det ikke er the real thing.

I julegave fik jeg denne meget smukke bog af Gill Meller 


Gill er kendt fra River Cottage og han tager os ud i det engelske landskab og laver en moderne fortolkning af det britiske køkken - det er frisk og frækt og ind i mellem for avanceret for mig ;)
Men meget æstetisk og smuk bog.

Mindst lige så smuk er Jennifer McGruthers The Nourished Kitchen


Hun står bag bloggen nourishedkitchen  og her er vi ikke i det sydengelske landskab, men i bjergene i Colorado, hvor somrene er intense og korte. Det er klart den bedste real foods bog jeg har. Der er både noget for begyndere og for mere erfarne. Den er smuk og inspirerende -og ikke med helt så vanvittige kombinationer som Gill Meller. Men vi er tilbage til kost vores formødre i et eller andet omfang kunne genkende. Den er ikke low carb eller palæo - men selvom man bekender sig der kan man sagtens finde inspiration -og så springe over surdejsbagning og bønner ;) 

Mere lowcarb - men dog meget real foods inspireret er Jane Farber i sin familiekogebog Madglad

Den er dejlig befriende madglad ! Der både havregryn og rodfrugter - og glade unger der spiser mad som selv voksne gider at spise. Min datter er for længst flyttet hjemmefra - men jeg har meget lyst til at afprøve flere af opskrifterne på de unger jeg arbejder med professionelt og på mit bonusbarnebarn.
Jeg har lavet flere af retterne bare til mig selv 44 år og single og de holder i velsmag. Det eneste der ærger mig er at jeg købte e bog versionen - jeg synes slet ikke det er det samme som at bladre i en rigtig kogebog så jeg får slet ikke brugt den så meget som den egenlig fortjener.


GemGem

Ingen kommentarer: