12. juni 2012

Masser af mandler

Mon ikke her er til mindst 3-4 måneder ;)
Jeg havde bestilt goodies fra England, blandt andet disse mandler som koster mindre en konventionelle-og så er de øko :)
Normalt er øko mandler ikke noget jeg køber - jeg har simplethen ikke råd til at prioritere dem -men med sådan en pris var det helt ok.
Rigtig god pris får man hvis man køber 10 kg, så næste gang skal jeg finde et par aftagere mere til at dele 10 kg, lige nu er det bare til mig, min mor og halsbåndmusene :)LOL
Så der kommer sikkert en del opskrifter med mandler i den næste stykke tid :)
Husk at sætte dem i blød
Jeg købte bla også macadamianødder ( rå men ikke øko), lækker mandelsmør, lidt chokolade ( Black and Greens med cherry- det er desværre væk allerede.....)
samt divs urteteer og Chia frø , Hvad er det lige man bruger dem til ? 
100 pund og man får fri fragt( skriv europe100)
-og det er bestemt ikke sidste gang jeg handler med dem.


19 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Henriette.
Hvor lang tid tog det at få bestillingen hjem til Danmark.
Knus Laura

Henriette sagde ...

@Laura
Jeg bestilte fredag eftermiddag den 1 og modtog dem her i morges den 12
så du skal nok regne med en uges tid +/- alt efter weekend.
Pas på du ikke bliver fristet for meget ;)
Kh

frk. sveske sagde ...

Hej Henriette,
Mange tak for tippet - den side skal jeg vist lige have kigget nærmere på ;-)
- frk. sveske

Anonym sagde ...

Sidste spørgsmål:)
Var macadamianødderne økologiske?
Har været inde på hjemmesiden og kan ikke finde dem økologisk. Knus Laura, igen:)

Henriette sagde ...

Ja hvis du bestille for 100 pund - så skal man skrive europe100 og det bliver fragtfrit.

Henriette sagde ...

Nej jeg var lige lidt hurtig- macadamia nødderne er kun rå ;) men det er også ok med mig.

Anonym sagde ...

Chiafrø er fyldt med omega-3 olie og smager glimrende som drys ovenpå skyr sammen med lidt nødder, mandler, tørrede æbler, kanel osv se evt http://anneseidelin.dk/den-ultimative-morgenmad-pa-et-minut/ i opskriften er der ikke chia, men dem har jeg selv tilføjet for nylig for at øge mængden af omega3.

Tak for tip med engelske mandler - smart!

Anne.

Sofia Sommer sagde ...

Brug chiafrø i dit bagværk - f.eks. i kerneknækbrødet.
Har også tænkt på at prøve en bestilling.

Kilsen Tatjana

Henriette sagde ...

Tak Tatjana og Anne - det må jeg prøve :)

Maria sagde ...

Jeg har også læst om chia frø de sidste dage. Et forslag er at bruge dem til "bubble tea" eller "pearl tea", som det også kaldes (Google, hvis du ikke kender det). Det lyder som et godt alternativ til en gang hurtig morgenmad på en varm dag.

Anonym sagde ...

Goe nødder er jo aldrig dårligt..!!

Jeg fandt denne leverandør i Tyskland: "Stübener Kräutergarten".
Lidt bedre priser. Formodentlig osse billigere forsendelse ?

http://www.tinyurl.dk/41636

Vh Lars

Unknown sagde ...

Hvor har du købt mandlerne?

Mvh Esben

Henriette sagde ...

Esben
her
http://www.buywholefoodsonline.co.uk/

Jesper sagde ...

I kan også bestille lækre økologiske Marcona mandler her: http://www.colombani.dk/collections/okologiske-mandler

Anonym sagde ...

Nu Skal i huske at i importere et produkt der er afgifts berettiget og kan risikere at blive pålagt at svare afgiften.

Derved bliver det meget dyre end i har købt dem til.

Lisbeth sagde ...

Hej. Jeg er ved at bestille mandler i England. I hvilket felt skal man skrive Europe 100?

Henriette sagde ...

Jeg tror ikke koden virker mere- bare det at man bestiller for +100 pund giver fri fragt ;)

Anonym sagde ...

Kan man ikke risikere at blive taget af tolden? Så vil det jo ikke være så billigt længere ��

Henriette sagde ...

Intet problem det er EU- så er der ingen told.